Pojištění pilota počítá i s újmou, kterou může pocítit majitel letadla

Se škodami a nehodami se v oboru dopravy nesetkávají pouze řidiči motorových vozidel nebo strojvedoucí, ale také piloti. I jim se může během výkonu zaměstnání stát, že se dopustí škody na letadle – za kterou tím pádem nesou odpovědnost.

Se škodou nemusí mít problém jen o dopravní nebo obchodní piloti, ale také o letečtí instruktoři a piloti, kteří létají rekreačně.

Typy škod

Podobně jako při výkonu jiných činností by proto měli mít sjednané pojištění odpovědnosti za škody neboli pojištění pilotů. Ty mohou být jednak materiální, to znamená konkrétní poškození dopravního prostředku, jehož oprava vyjde na určitou částku.

 

Kromě toho může majitel letadla po pilotovi požadovat i náhradu finanční újmy. Jedná se o tržby, o které firma přišla kvůli tomu, že letadlo v době poškození nemohla využívat nebo například v leteckých školách pronajímat.

Nemusí jít přitom vždy o škodu, která by vznikla nedbalostí nebo při nějaké nehodě. Za škodu může zaměstnavatel považovat i nouzové přistání, při kterém je následně nutná revize nebo transport letadla.

Výpočet pojištění

Cena pojištění se odvíjí od toho, zda zahrnuje oba typy škod, nebo jen ty materiální. Kromě toho záleží na tom, zda jde o začínajícího nebo zkušeného pilota.

Stejně tak je nutné vyplnit údaje o bezeškodném průběhu – neboli jak dlouho zatím pilot létal bez jakýchkoliv škod. Jednotlivé pojišťovny nabízejí krytí škod buď pouze v ČR a na Slovensku, častěji se ale pojištění vztahuje na celý svět.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *